Wykorzystanie technologii komputerowej w procesie nauczania chemii.
XIV Zjazd Naukowy Polskiego Towarzystwa Chemicznego
Kraków 2002
Obok kształcenia ogólnego od nauczyciela wymaga się kształcenia politechnicznego, które można realizować poprzez kształcenie intelektualne, techniczne i technologiczne.
W dobie wdrażania reformy źródłem informacji dla ucznia są dziś nie tylko słowa nauczyciela. Zmieniają się również metody wykorzystywania dostępnych źródeł informacji. Uczniowie III LO w Szczecinie, od roku 2000/2001 mają okazję w ramach nauczania chemii do zaprezentowania swoich umiejętności i wiedzy, zdobytych na lekcjach informatyki.
Opracowują w formie referatów zaproponowane do wyboru tematy. Celem takich działań jest:
- wdrażanie uczniów do samodzielnej pracy
- wyrabianie i doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji z dostępnych źródeł, posługiwanie się nowoczesnymi środkami dydaktycznymi.
Na jakość i ocenę pracy ma wpływ umiejętnie zamieszczony materiał rzeczowy, efektowna grafika, spis literatury źródłowej, sposób formatowania tekstu.
Wroć do publikacji