Wykorzystanie technologii komputerowej w procesie nauczania chemii.
II Sesja Plakatowa „Źródła informacji o otaczającym nas świecie”
Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne w Szczecinie
W dobie wdrażania reformy szkolnictwa zmieniają się metody wykorzystywania dostępnych źródeł informacji. Źródłem informacji dla ucznia nie mogą być tylko słowa nauczyciela. Obok kształcenia ogólnego od nauczyciela wymaga się kształcenia politechnicznego, które można realizować poprzez kształcenie intelektualne, techniczne i technologiczne. W ramach realizowanego programu nauczania chemii proponuję uczniom przygotowanie referatu. Uczniowie dostarczają prace w formie elektronicznej, do których poprawiania, bezpośrednio na tekście stosuję dostępne techniki komputerowe. Referat uczennicy Katarzyny Pardel na temat „Alkoholizm i nikotynizm” zgłosiłam do opublikowania w „Dialogach”. Na jakość tej pracy niewątpliwie miała wpływ grafika, zamieszczone tabele z danymi statystycznymi, umiejętność formatowania tekstu, bogata literatura źródłowa. Najciekawsze referaty wykorzystuję w pracy dydaktycznej
Wroć do publikacji